انتخاب شهردار شاهدشهر بعنوان یکی از شهرداران نمونه استان تهران در سال 1398


به پیشنهاد پرتال خبری شهرداری های کشور و سایت خبرتهران و بررسی تعدادی از پیشکسوتان رسانه ای ، شهرداران نمونه استان تهران در سال 1398 انتخاب شدند.

رضا نورمحمدی مدیر پرتال شهرداری ها گفت:شهرداری به‌عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد و الزاماً یک شهردار موفق، شهرداری است که بتواند این تأثیر را در روند روزمرگی مردم ایجاد کند.
وی افزود:مردم از شهردارشان وابستگی به جناح‌های سیاسی خاص را نمی‌خواهند و به‌دنبال کسی خواهند بود که بتواند عمران و آبادانی را برای‌شان به ارمغان بیاورد.

نورمحمدی ادامه داد:برای یک شهردار موفق، پارامترهای بسیار زیادی برشمرده می‌شود و مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص، متفاوت، پیچیده و چند بعدی است و شهردار باید تعاملات اجتماعی با بخش‌های جامعه را بداند، با مبانی اعتقادی و ایدئولوژی و اداری آشنا باشد و مؤلفه‌های اقتصادی را هم رعایت کند.
وی افزود:از دیدگاه مدیریت شهری، شهردار موفق شهرداری است که بتواند از ایده‌های دیگران استفاده کند و با توجه به تأثیر شهرداری بر روند زندگی شهروندان، شهرداری همه روزه بیشترین انتقادها و پیشنهادها را از سوی مردم عادی و کارشناسان می‌پذیرد و از میان همه این انتقادات و پیشنهادات می‌توان ایده‌های مناسبی را استخراج کرد و پس از کارشناسی، اجرایی نمود.

نورمحمدی ادامه داد:همچنین یک شهردار باید بتواند از مدیریت اقتصادی قوی برخوردار باشد زیرا شهرداری سازمانی است با هزینه‌های بسیار و بودجه محدود. یک شهردار موفق باید بتواند از منابع موجود بیشترین استفاده را کرده و راه‌های درآمدزایی را بررسی و به بهترین نحو ممکن از آن‌ها استفاده نماید.
وی افزود:در کنار این‌ها، شهردار باید یک مدیر فرهنگی هم باشد. از آن‌جایی که نقش شهرداری در یک شهر، تنها نقش خدماتی نیست و در تمام مسائل فرهنگی شهر نقش برجسته‌ای دارد، مدیریت فرهنگی شهرداری می‌تواند در تعاملات اجتماعی تأثیرگذار باشد.

نورمحمدی در پایان گفت:در این راستا با عنایت به شاخص‌هایی مانند:مدیریت اقتصادی قوی ، نظارت منطقی ، تکمیل پروژه های عمرانی ، رضایت‌مندی از نحوه پاسخگویی به مردم ، ملزم بودن پرسنل و مدیران  شهرداری نسبت به اجرای مصوبه‌های شورا و کمیته‌های نظارتی ، رعایت قانون در کمیسیون‌های ماده 13 و 14 و مناقصات و مزایدات ، در دسترس بودن مدیر و معاونان شهرداری ، همکاری دائمی و ارائه اطلاعات مورد نیاز به شورای شهر در کوتاه‌ترین زمان و انجام اقدامات به صورت جهادی ، به عنوان ملاک‌های انتخاب شهردارنمونه ، و با بررسی تعدادی از خبرنگاران و کارشناسان سایت شهرداری و از میان 40 شهردار استان تهران ، آقایان دکتر تاجیک شهردار حسن آباد ، مهندس حبیبی شهردار پیشوا ، مهندس شهسواری شهردار نصیرشهر ، مهندس شاهرودی شهردار احمدآبادمستوفی , مهندس سلمانی شهردار شاهدشهر و مهندس دهقان عفیفی شهردار چهاردانگه به عنوان شهرداران نمونه استان تهران در سال 1398 انتخاب و تقدیرنامه های مربوطه به زودی تقدیم این عزیزان خواهد شد.

در قسمتی از متن تقدیرنامه آمده است:

اندیشه و تلاش خادمان صدیق عمران و آبادی ایران زمین ، هیچگاه از یادها نخواهد رفت.خدای متعال را شاکریم که با درایت ومدیریت شایسته جنابعالی ، شاهد رشد و پیشرفت روزافزون شهر ........ در حوزه های مختلف هستیم.بدینوسیله به عنوان شهردار نمونه استان تهران در سال 1398 از دیدگاه پرتال شهرداری های کشور انتخاب می شوید.درود بر اندیشه و همت بلندتان که رضایت خالق ومخلوق را به همراه داشته است.امیدواریم در برداشتن گام های مستحکم و مطمئن در مسیر توسعه ، کوشا و پویا باشید.
 
20:39/28 فروردین 1399/پنجشنبه

نظرات کاربران
5/5 1 0 0
اخبار مربوطه
googleanaletics