آیین افتتاح و بهره برداری از دو پروژه عمرانی در شاهدشهر

⭕️با حضور معاون عمرانی استانداری تهران دو پروژه عمرانی در شاهد شهرافتتاح شد.
بهره برداری از بوستان بانوان و زیرگذر بزرگراه تهران ساوه - شاهدشهر
آیین بهره برداری از بوستان بانوان (حضرت خدیجه سلام الله علیه) و زیرگذر جنوبی بزرگراه تهران ساوه - شاهدشهر با حضور عبدالرضا چراغعلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و هیئت همراه ، طاهری فرماندار شهرستان شهریار و معاونین ، خانواده معزز شهدا ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شاهدشهر ، سلمانی شهردار بهمراه معاونین ، روحانیت معظم و جمعی از شهروندان برگزار شد .
📢به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شاهدشهر؛ این آیین درادامه بازدید یکروزه چراغعلی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از پروژه های در حال احداث شهرستان شهریار صورت پذیرفت.
شایان ذکر است؛ هر دو پروژه مذکور دررسته پروژه های زیرساختی مبلمان شهری محسوب می شوند و در آینده می توانند بسیاری از نیازهای شهری را مرتفع نمایند. در حقیقت اهتمام شهرداری در افزایش سرانه های مورد نیاز در تمام بخش های زیرساختی شهر پیگیری می شود و در همین راستا و توجه به جمعیت کثیرو پراکنده ای که در شاهدشهر سکونت دارند، دسترسی به راههای شریانی از اقدامات مهم بوده که مدیران شهری بویژه در دوره پنجم توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند .
پروژه رمپ و لوپ ضلع جنوب آزادراه تهران - ساوه می تواند بار ترافیکی ورودی شاهدشهر را کاهش داده و باعث تسهیل در تردد شهروندان گردد .از همین رو این پروژه می تواند بعنوان یک پروژه زیرساختی، آینده ترافیکی شاهدشهر در این نقطه از شهرستان را تضمین نماید.
 ذکر این نکته نیز ضرورت دارد؛ عملیات احداث زیرگذر دسترسی شاهدشهر به اتوبان تهران ساوه (ضلع جنوب) که با همت و تلاش شورای اسلامی و شهرداری شاهدشهر و همچنین همکاری پلیس راه اتوبان تهران - ساوه، اداره کل راه استان تهران و شهرستان رباط کریم به سرانجام رسید و امروز قابل بهره برداری شهروندان است .
در ادامه این گزارش آمده است؛ مهندس سلمانی در حاشیه این آیین و در گفتگو با روابط عمومی شورا و شهرداری شاهدشهر توضیحاتی از مراحل شکل گیری این دو پروژه ارائه نمود و گفت: ابتدا جا دارد از تشریف فرمایی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و دیگر مسئولاین به شاهدشهر تشکر ویژه داشتنه باشم که باعث دلگرمی مدیریت شهری در ارائه خدمات بهینه به شهروندان فهیم و خونگرم شاهدشهر گردید.
شهردار شاهدشهر در ادامه به اهمیت احداث این پروژه پرداخت و گفت: پروژه احداث زیرگذر بزرگراه تهران ساوه - شاهدشهر با توجه لزوم گسترش و بهسازی راه های مواصلاتی شاهدشهر، شاید یکی از مهمترین فعالیت های این مجموعه بوده باشد. پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در تیرماه سال 99 آغازوعلیرغم مشکلات موجود، با جدیت پیگیری و نهایتا در آبان 99 و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد، که جا دارد در این راستا از حمایت های شورای محترم شهر، همکاری دستگاه های مختلف و بویژه تلاش همکارانم در مجموعه شهرداری تشکر داشته باشم.
دسترسی ضلع جنوب اتوبان تهران ساوه ، شاهدشهر را از بن بست خارج کرد
📌در همین راستا مهندس سلمانی افزود: کارهای خوبی انجام شده به خصوص دسترسی ضلع جنوب اتوبان تهران ساوه - شاهدشهر در احداث این زیرگذر حدود 5000 مترمربع زیرسازی صورت گرفته، به طول 500 متر جدولگذاری شده و دو چاه جذبی برای هدایت آبهای سطحی احداث شده است. اقداماتی که در جدول گذاری و زیرسازی و روشنایی ها در این مسیر انجام شده است، می تواند شاهدشهر را از بن بست خارج نماید. علاوه بر آن در کاهش مصرف سوخت و اتلاف زمان، کوتاه شدن مسافت و همچنین دسترسی راحت تر به شهروندان کمک بسزایی کرده است.
شهردار بیان داشت : البته ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که در ادوار گذشته کارهایی در این خصوص انجام شده بود و دسترسی از سمت شمال بود اما دسترسی از بزرگراه تهران ساوه به شاهدشهر و یا از شاهدشهر به سمت آزادگان مقدور نبود که خوشبختانه این پروژه بسیاری از مشکلات ترافیکی این نقطه را رفع خواهد نمود.
شهردار شاهدشهر در ادامه گفت: مهمترین اقدامات صورت گرفته از آغاز عملیات اجرایی این پروژه  را می توان به جدولگذاری، زیرسازی،  قیرپاشی و پخش آسفالت، تامین روشنایی، میخکوبی مسیر و نصب کله قندی و علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی ترافیکی و اصلاح هندسی زیرگذر، نصب پایه پرچم و پرچم نرده های زیرگذر و... اشاره نمود.
سلمانی در ادامه اشاره ای هم به بهره برداری از پارک بانوان داشت و گفت: بوستان بانوان شاهدشهر که به نام حضرت خدیجه (س) نیز مزین شده است با اعتباری بالغ بر13 میلیارد ریال در شهریور سال گذشته آغاز و خوشبختانه با جدیتی که از سوی همکاران در مجموعه صورت گرفت، در آبان 99 افتتاح شد تا بانوان بزرگوار شهر بتوانند از فضا و امکانات تعبیه شده در این محیط بهره مند گردند.
10:30/22 آبان 1399/پنجشنبه

نظرات کاربران
5/5 1 0 0
اخبار مربوطه
googleanaletics