ورزش صبحگاهی بانوان

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شاهدشهر، مهری شیرعلی مسئول ورزش بانوان ضمن بازدید از پارک بانوان در خصوص ارائه خدمات ورزشی، پیگیری و برپایی ورزش صبحگاهی جهت خدمات بهتر به شهروندان به عمل آورده و مشکلات و مسائل قابل پیگیری به مسئولین مربوطه گزارش دادند.

مزیت های ورزش برای بانوان
ورزش کردن و فرهنگ ورزش کردن در میان زنان جامعه و حتی در کل اجتماع، به صورت امری حاشیه ای با زندگی افراد درآمده است که فقط نقش کوچکی، آن هم فقط در اوقات فراغت افراد به عنوان سرگرمی دارد. در این میان، بسیاری از زنان، تنها به توصیه پزشک به ورزش روی می آورند و چون از نقش آن در سلامتی خود آگاهی ندارند، خیلی زود از آن خسته می شوند.
بخش زیادی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و سلامتی زنان و دختران در هر جامعه ای به دلیل دارا بودن دو نقش مادری و همسری و تأمین سلامت خانواده و اجتماع، رشد و تعالی فرزندان را نیز به همراه دارد.
ورزش زمینه کاهش و از بین بردن نگرانی های بی اساس و فشارهای عصبی، افسردگی، ترس و حفظ روحیه سلامتی و روانی افراد می شود و افسردگی در زنانی که ورزش می کنند، کمتر از کسانی است که ورزش نمی کنند.
هر اندازه زنی در برابر فشارهای زندگی آسیب پذیر باشد، خطر ابتلای او به بیماری های قلبی بیشتر می شود. در این میان، ورزش می تواند به عنوان معالجه در این امر استفاده شود.
پوکی استخوان، از بیماری های رایج زنان است. ورزش، سبب حفظ تراکم استخوان زنان می شود و در صورت مصرف کلسیم به اندازه کافی، ورزش در شکل گیری استخوان های قوی تر کمک نیز خواهد کرد.
دختران و زنان جوان نیز تنها به دلیل تناسب اندام، هرازگاهی حرکات ورزشی انجام می دهند که چون این حرکات به صورت مداوم صورت نمی گیرد، نتیجه عکس خواهد داد.
شاید به جرئت بتوان گفت که یکی از مهم ترین دلایل زنان ایرانی برای ورزش نکردن، تنبلی است. در حالی که انجام حرکات ورزشی به ویژه به صورت گروهی، پس از تخلیه انرژی و از بین بردن انرژی های منفی نشاطی امیدآفرین را به همراه می آورد.
زنانی که به صورت مداوم ورزش می کنند، از لحاظ شخصیتی افراد موفقی هستند که می توان گفت این پیشرفت، ناشی از همین اعتماد به نفس است؛ چون اینها توانسته اند راه سختی را که معمولاً دیگر زنان توان رفتن آن را ندارند، طی کنند و به خودباوری برسند.
بنابراین، تأمین بهداشت جسم و روان برای زنان که در دوره های مختلف زندگی پرمسئولیت خویش، مراحلی مانند بارداری، زایمان و از همه مهم تر، پرورش و تربیت فرزندان را پشت سر می گذارند، اهمیت بسیار بالایی دارد.
11:32/21 اردیبهشت 1402/پنجشنبه

نظرات کاربران
5/5 1 0 0
اخبار مربوطه
googleanaletics